Een half jaar later - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michiel Boeken - WaarBenJij.nu Een half jaar later - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michiel Boeken - WaarBenJij.nu

Een half jaar later

Blijf op de hoogte en volg Michiel

07 Januari 2013 | Nederland, Amsterdam

Een heel gelukkig Nieuwjaar voor iedereen!

Hoewel ik nu al bijna een half jaar van Saba vertrokken ben, toch nog even een allerlaatste bericht. Zoals ik hiervoor al schreef zag het er minder positief uit toen ik weer in Nederland terugkwam. Een baan kwam veel minder snel dan gedacht, en voor een WW-uitkering bleek ik niet in aanmerking te komen.
Brieven aan de ambtelijke top van OCW en vervolgens aan de (vorige) minister bleken uiteindelijk te werken: terwijl de intake van de bijstand al een eind gevorderd was, kreeg ik bericht dat ze een wachtgeldregeling geconstrueerd hadden. Met mijn argument dat het wel erg merkwaardig is om miljoenen beschikbaar te stellen voor werving van personeel, maar die zelfde mensen vervolgens in de kou te laten staan bij terugkeer, waren ze het wel eens. En zo kreeg ik 5 maanden lang een redelijke uitkering. Dat de uitvoeringsinstantie een paar maanden vergat het bedrag van de voorbije maanden over te maken, was slechts een onbeduidend detail. Vanaf eind december, op het moment van beëindiging van de uitkering, had ik toch echt al het geld ontvangen en konden we weer rekeningen betalen.

Belangrijker is het om vooruit te kijken. Ondanks vele sollicitaties en inschrijvingen bij tal van bureaus bleven de perspectieven op een baan gering. Maar in de kerstvakantie (wat heet als je 5 maanden vakantie hebt…) veranderde dat. Inmiddels heb ik zelfs twee banen: voor een muziekcentrum in Amsterdam redigeer ik een nieuwe lesmethode voor muziekdocenten aan basisscholen, en in Hoofddorp ga ik biologielessen vervangen. Allebei uitdagend: ik ben natuurlijk geen muziekdocent en ook geen expert in basisonderwijs, en de biologielessen zijn op een Vmbo-school, waar ik ook geen ervaring mee heb. Maar in beide heb ik veel zin. En als het klaar is, heb ik vast wel weer wat anders.

Saba blijft overigens wel boven in mijn herinnering drijven. Er is een aanvraag voor een jaartje extra onderzoek gedaan, maar helaas niet gehonoreerd. Maar mogelijk komt er in de toekomst toch nog wat van. Verder ben ik de afgelopen tijd erg druk geweest met het voorbereiden van een lezing over (vogels van) Saba en het keerkringvogel-onderzoek. Als het goed is vindt die op 17 januari plaats in Haarlem. Kortom: voor verveling heb ik geen ruimte.

Tot allerlaatste slot: mijn e-mail adres is een aantal maanden geleden plots vervallen. Voor wie mij nu wil bereiken en het nog niet wist: michiel.boeken@online.nl is het nieuwe adres.

  • 07 Januari 2013 - 19:53

    Nathan Deen:

    Blij dat de perspectieven weer beter zijn! Groeten, Niek

  • 08 Januari 2013 - 08:45

    Mirjam Broeders:

    Ha beste Michiel, wat lijkt het me in jouw omstandigheden heerlijk om een rustig gemoed te hebben - je bent niet snel gespannen als dingen anders lopen dan je hoopt of verwacht. Trouwens, herstel van hersenletsel is ook een goede manier om je die houding meer eigen te maken.
    Ik ben benieuwd hoe je nieuwe werkzaamheden je bevallen! Leuk dat je laat weten hoe het met je is.
    Alle goeds, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Saba

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2013

Vroege Vogels 2

06 Juli 2013

zondag 7 juli Vroege Vogels

07 Januari 2013

Een half jaar later

16 September 2012

Tot slot

14 Juni 2012

Van de regen in de drup
Michiel

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 57021

Voorgaande reizen:

21 Juli 2010 - 31 Juli 2012

Saba

Landen bezocht: