Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michiel Boeken - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michiel Boeken - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar

Door: michielboeken

Blijf op de hoogte en volg Michiel

21 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Mag ik een ieder nog een voorspoedig nieuwjaar toewensen? Ik geef toe, het is een beetje overtijd, maar het is nog januari, en beter laat dan nooit. Voor wie ‘m niet persoonlijk gekregen heeft zal ik een van mijn kerstkaartjes toevoegen. Eerlijk gezegd is hij een beetje dubbelzinnig. Natuurlijk draagt zo’n net uitgekomen piepkuikentje veel beloftes met zich mee. Ik wist alleen al wel dat dit kuiken niet ouder zou worden dan een week, omdat hij op de verkeerde helling uit het ei gekropen is. Hoewel ik vorige week ook wel een paar kuikens aantrof die ouder dan 4 dagen waren, sneuvelt nog steeds 100% in de eerste week van hun leven. Van de ca. 25 bezette nesten aan de zuidkant van het eiland zijn de afgelopen maand tenminste 15 kuikens verdwenen. En als de ouders die op een nest zonder ei zaten toen ik begon daarvoor al hun jong hebben verloren, zijn dat er nog veel meer. Gelukkig gaat het er aan de andere kant beter aan toe. “Nadeel” is wel dat ik nu nog veel meer werk heb: elke zaterdagochtend de nesten aan de zuidkant, en de hele zondag aan de oostkant. Nou ja, blijft de zaterdagmiddag over om het huis schoon te maken of, zoals vandaag, even naar de top van de berg om wat orchideeen na te lopen. Vlak voor de kerst vond ik daar weer een nieuwe soort (Cranichis muscosa voor de liefhebber).

Het was wel weer leuk om met kerst in Nederland te zijn. In het verleden had ik jaarlijks wat last van de kerstvakantie: het lijkt zo lang, in twee weken kun je van alles doen, maar je komt komt aan niks toe omdat er voortdurend feestdagen zijn. Dit keer had ik me daar aardig op ingesteld, en dus hoefde ik alleen maar te genieten van het weerzien van alle familie, logeren van de kleinkinderen enz. Maar het was wel koud! De eerste dagen droeg ik de allerdikste trui die ik heb, terwijl het niet eens vroor.

Wat klimaat betreft ging ik met plezier weer terug naar Saba. Maar toch ook met wat andere gevoelens. Een grote groep (7 van de 19) leraren was de laatste schooldag al op vakantie gegaan door zich ziek te melden, en die hadden van mij een brief daarover gekregen. Daarop kreeg ik zulke beledigende en min of meer bedreigende reakties, dat het niet leuk was. En het bestuur hulde zich geheel in stilzwijgen. Kortom: de eerste schoolweek was de sfeer om te snijden. Pas afgelopen donderdag werd in een bestuursvergadering duidelijk dat het bestuur in principe wel achter mij staat, maar bang was om iets verkeerds te doen en dus eerst juridisch advies heeft ingewonnen. Nou ja, hopelijk is het over een week allemaal uitgepraat en opgelost.
Het nieuwe techniekgebouw is nu (misschien) echt klaar. Nadat de opleverdatum verschoof van 1 augustus naar 3 september, vervolgens half oktober, 12 december en toen toch definitief 6 januari, kreeg ik na de vakantie bericht dat we er wel in mochten, maar de echte oplevering op 20 januari zou zijn. Inmiddels hebben we alle meubilair en gereedschap overgebracht, maar of het gebouw echt klaar is en aan ons overgedragen wordt, hoop ik maandag te horen. Daar moet je dan zelf achteraan. Dezelfde aannemer heeft nu opdracht gekregen om het nieuwe politiebureau te gaan bouwen. Heel Saba spreekt er schande van, en allerlei winkels willen niet meer aan hem leveren omdat hij z’n rekeningen niet betaalt...

Nou, morgen me weer een lange dag in de nesten werken, dus vroeg naar bed.

  • 22 Januari 2012 - 12:58

    Frans:

    Mooie kerstkaart, Michiel, en voor jou een goed 2012!

  • 22 Januari 2012 - 13:05

    Mirjam :

    Ha beste Michiel, wat grappig: zo koud was het hier inderdaad niet met kerst... De overgang als je weer helemaal terugkomt zal op alle fronten groot zijn! Jammer dat er geen tijd was om elkaar te zien. Ik heb je wel uitvoerig gemaild; hoewel wij wat minder ver waren was het toch ook fijn om even weg te zijn (naar Brabant, blijft toch mijn thuisland). Dank wederom voor de mooie foto's en alle goeds daar, Mirjam
    Zit je trouwens nu in het nieuwe gebouw???!

  • 22 Januari 2012 - 17:01

    Eva En Louis:

    We zijn blij met deze nieuwe brief en der mooie foto's van je plaatselijke lievelingen.

  • 23 Januari 2012 - 15:04

    Kees:

    Ha Michiel, wat een leuke binnenkomer, zo'n team collegae. Is het inmiddels allemaal weer uitgepraat en rechtgezet? Lijkt me toch niet echt een leuke werksfeer. maar goes, inmidels zijn wij net terug van een weekendje Fuerteventura waar ik me met hulp van Dhr Debelius vermaakt heb met pogingen tot het determineren van visjes. Nog niet zo makkelijk als je er de ballen verstand van hebt. Bovendien blijven die beesten niet netjes stilzitten en was het water eigenlijk net te koud. Toch vond ik het leuk en ga er dan ook beslist mee door. Bij jullie valt er natuurlijk van alles te duiken en snorkelen kan ik me zo voorstellen. Afijn, dank voor je verslag en tot een volgende gelegenheid.
    Kees

  • 01 Februari 2012 - 16:28

    Veronica:

    tjeetje Michiel, wat een toestanden heb jij daar, gelukkig dat de vogeltjes en de prachtige orchideen veel goed maken. Laat ons dáár vooral veel over lezen!
    sterkte met de oplevering van het technieklokaal en alle weerbarstige collega's.
    groet WJ en Veronica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Saba

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2013

Vroege Vogels 2

06 Juli 2013

zondag 7 juli Vroege Vogels

07 Januari 2013

Een half jaar later

16 September 2012

Tot slot

14 Juni 2012

Van de regen in de drup
Michiel

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 57169

Voorgaande reizen:

21 Juli 2010 - 31 Juli 2012

Saba

Landen bezocht: